divendres, 23 de febrer del 2018

Diari d'aula. 23/02/18

Huí hem aprés el mètode pedagògic de flipped classroom, que suposa una introducció als temes que es treballaran en classe desenvolupats des de casa mitjançant videos o altres recursos que el professor proposa als alumnes, açò suposa una activació dels alumnes prèviament a la sessió de classe. Les sessions de classe, com que els alumnes ja estan introduits a la temàtica, poden treballar-se diferents activitats en seqüencia per tal de fer una classe amena. Cal tindre en compte que tots els materials que els mestren han d'utilitzar siguen de llicència lliure o Creative Commons, així com la protecció de dades dels nostres alumnes, sense oblidar mai que hem de crear recursos educatius que incloga a tota la diversitat funcional.

Les ferramentes per a fer ús dins les flipped classroom són molt nombroses: programari per a fer videotutorials (openshot o virtualbub), editors de videos online (com youtube o moovly o powtoon), screencasts (screencastmatic) y podcast (audacity o ivox), també videos interactius (play posit, TEDed, EDpuzzle), a més a més cuestionaris (google forms o kahoot).

Els problemes els podem trobar en l'accesibilitat per no tindre recursos en la familia, no podem tindre la garantia de que els alumnes hagen fet el treball previ necessari, no tindre recolçament de families o centre, suposar una important càrrega de treball per als mestres, per últim, els continguts estandaritzats poden significar un impediment.

Per últim, existeixen diferents nivells o tipus de FC que van des de la proposta inicial que implica que els mestres generen els recursos fins a que els recursos siguen creats per els propis estudiants.

La resta de la classe estiguerem pensant i buscant imatges lliures per a fer el nostre collage que finalitzarem en la propera sessió.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada